Alè de Lluís Llach


Ara que els meus ulls entreveuen
la serenor del meu capvespre
aprenc certesa en la veritat
que abans endevinava:
Jo només tinc un desig d’amor,
un poble i una barca.

De tants ahirs que s’esllavissen
guardo regals que ni esperava
petxines plenes de bells tresors,
dolors que em fan mestratge,
que amb avarícia d’infant voraç
aplego en l’equipatge,
però només tinc un desig d’amor
, un poble i una barca.

Desig d’amor per no perdre mai
el plaer d’enamorar-te,
un poble que em deixi
compartir la joia d’estimar-se
i una barqueta, per si la mar
la mort volgués donar-me.

Que amb això em basta
si amb mi tinc els astres,
astres càlids que em són lleials,
que de nit veig en el cel
i de dia en tots vosaltres.
I tot passant les primaveres
la vida haurà de despullar-me
d’inútils túniques per al camí
que duu cap a l’essència
on només cal un desig d’amor,
un poble i una barca...

Arribar nu de formes vanes
al gest adust que tot ho acaba,
havent entès que per tant
d’amor la fi vols amagar-me.
Llavors potser si el cos m’ho permet,
et deixaré enganyar-me.
Me n’aniré amb un desig d’amor,
un poble i una barca.

Desig d’amor per no perdre mai
el plaer d’enamorar-te,
un poble que em deixi compartir
la joia d’estimar-se
i una barqueta, per si la mar
la mort volgués donar-me.

Digueu-els-hi estrelles!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Veo que te gusta Llach. Por si no lo sabías, que creo que no, lo entrevisté una vez. Fui la elegida entre todaaassss y todooooos... Y también la envidia.

Recuerdo que fue amable y educado y cuando le pedí que por favor se dirigiese en castellano puesto que allí (Universidad Laboral) había gente de toda España que le seguían con verdadero fervor aceptó encantado.

Me dio las gracias una y mil veces por mi amabilidad, por mi simpatía y elocuencia, y me dijo que me dedicase a esto del periodismo, que tenía mucha grasia. Ya ves Mari Leo... ande hi he acabau ¿ se dice así en chestano?

Nor dijo...

Sí, me gusta mucho Llach.Cuando era jovencita me sabía las canciones. Eran los tiempos de "revolta" y nuestro grito de guerra "la gallineta" (La gallina diu que no....vixca la revolució....).Me pregunto si los/las adolescentes/as actuales tienen algún tipo de "revolució" (seguramente sí...otro tema para reflexionar). Pero no sólo la versión más social...también me gusta su lado más intimista, más personal....no olvides la interpretación de los poemas de Miquel Martí i Pol.
Por otra parte , este señor no tenía mucho criterio...mira que periodista¡¡¡¡¡¡ Lo que se hubiesen perdido tantos/as niños/as y jovenes....Merchu creo que eres muuuuuuu necesaria donde estás, haciendo que esos muchachos se sientan que valen la pena. Llach estaba muy equivocado.